Cartelera Turia

EL TEM ACOLLIRÀ 8 ESTRENES I UNA DESENA DE PROPOSTES ARTÍSTIQUES EN LA NOVA TEMPORADA

El Teatre El Musical ha presentat este matí la programació de la seua nova temporada, que arrancarà esta mateixa setmana i s’estendrà fins a finals de gener de 2022. Teatre de text, dansa, música en viu, circ i poesia formaran part d’una proposta amb diverses estrenes absolutes i que, una vegada més, prestarà una atenció especial al treball dels creadors i creadors del nostre territori.

Durant la trobada amb mitjans que ha tingut lloc a la sala del Cabanyal-Canyamelar, el coordinador artístic Juanma Artigot ha destacat el caràcter “inclusiu, divers i compromès amb la societat actual” de l’espai, “apostant per despertar el pensament crític i defensant el diàleg intergeneracional, reflexionant sobre qüestions com la família, les relacions i els afectes, el passat i el nostre rastre, el canvi climàtic, el suïcidi, els models educatius, la relació entre el professorat i l’alumnat, la joventut o la feminitat i l’apoderament”. Al seu costat, la regidora d’Acció Cultural de l’Ajuntament de València, Maite Ibáñez, ha celebrat que la nova temporada comença en “un context de major normalitat”, en al·lusió a l’eliminació de les restriccions d’aforament dels teatres. Pel que fa a la programació, ha assenyalat “la varietat de propostes i gèneres”, destacant “la vocació de servei públic que caracteritza el TEM”.

Una allau d’estrenes absolutes i a València

La temporada començarà amb dues estrenes absolutes. Este proper cap de setmana, El Conde de Torrefiel presentarà Ultraficción nr.3 (2 i 3 d’octubre), una peça inclosa a l’Hivernacle de Russafa Escènica 2021. El seguirà el nou espectacle coreogràfic de Patricia Pardo, Madonna, amb quatre funcions entre el 14 a el 17 d’octubre. A més d’estos muntatges, l’oferta de tardor i hivern comptarà amb una tercer estrena inèdita en sales, Figuras del umbral (12 i 13 de novembre), on Javier Martín planteja un enfrontament amb les nostres pors a través del ball.

A l’igual que Madonna, alguns dels espectacles previstos portaran el segell de companyies i artistes de la Comunitat, si bé es tractarà d’estrenes a la ciutat de València: és el cas de L’abraçada dels cucs (11 i 12 de desembre), una proposta de Cactus Teatre sobre dos personatges antagònics condemnats a entendre’s, i El xiquet que volia una falda escocesa (del 11 al 21 de gener), una obra per a tota la família on la companyia Bullanga adapta la novel·la homònima d’Adrián Novella.

Més enllà del distintiu autòcton, El Musical programarà també altres estrenes al Cap i Casal procedents de l’escena nacional, i amb la dansa com a gran protagonista. A esta disciplina pertanyen dos espectacles amb la dona com a eix central: Mucha Muchacha (18 de desembre), reivindicació en clau de dansa de les figures femenines silenciades pel Franquisme, i El jardín de las Hespérides (29 de gener), un projecte d’investigació sociocultural de la coreògrafa Alicia Soto amb dones espanyoles i marroquines.

Finalment, dues peces de dramatúrgia completaran la nòmina d’estrenes al TEM: el teatre d’objectes dels mallorquins La Mecánica a Las pequeñas cosas (7 de novembre), i la història d’un home corrent transformat pel teatre a Con lo bien que estábamos (20 i 21 de novembre), a càrrec de la formació de Saragossa Nueve de Nueve.

Teatre per a totes les edats i músics de culte

Pel que fa a la resta de propostes per als últims mesos de 2021 i el començament de 2022, El Musical es manté fidel a esta aposta dramatúrgica tan identificada des de sempre amb l’esperit del teatre. La nova temporada inclourà dos muntatges de creació local amb un destacat component pedagògic, en valencià i dirigits a tots els públics: Demà no hi ha classe (30 d’octubre), un text de Juli Disla, Jaume Pérez i Toni Tordera que converteix l’espai escènic en una aula, i Hi ha una sirena al meu saló (5 de desembre), una emotiva història d’amor entre un pare i la seua filla signada per La Teta Calva. Completarà l’oferta teatral Querido capricho (3 i 4 de desembre), on el granadí Tomás Cabané reflexiona sobre el concepte d’espera i amor en les seues múltiples formes.

A més, el TEM no faltarà a la seua cita amb els directes a càrrec de músics i formacions d’autèntic culte, un apartat on tindran cabuda des del folk optimista dels madrilenys Club del Río (19 de novembre) a la guitarra elèctrica del nord-americà M. Ward (30 de gener). El 23 d’octubre, el teatre acollirà la celebració Atomic Art, dedicada enguany a la figura de Luis García Berlanga, i que portarà fins al seu escenari una triple proposta musical integrada per Soleá Morente, Tronco i L’Últim Europeu, una jornada on conviuran música i il·lustració.

Finalment, per la programació del TEM tornaran a desfilar diferents propostes que formen ja part de la identitat de l’espai, com el cicle de poesia escènica Rimbomba (amb dues entregues, el 29 d’octubre i el 9 de desembre), la gala Valencia Dancing Forward (22 d’octubre) o el festival de circ Contorsions (25, 26 i 27 de novembre). Estes dues últimes cites reforçaran la dimensió internacional del teatre, ja apuntada amb el concert de M. Ward, gràcies a la presència de ballarins i ballarines de diferents nacionalitats, en el primer cas, i de la companyia portuguesa Teatre do Mar, en el segon.

Com sol ser habitual, la proposta de l’espai municipal no es limitarà durant estos mesos a l’exhibició, i comptarà també amb diferents tallers, col·loquis i activitats interactives dirigides a professionals, públic en general i habitants del barri. A més, es potenciaran les residències artístiques al costat de Patricia Pardo, Adrián Novella o els ja esmentats El Conde de Torrefiel, i els projectes d’inclusió i participació social, com el ja clàssic ¡A Quelar!.

Dejar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *